Oppdatering

Oppdatering rundt koronaviruset og Bamble Hundeklubbs aktiviteter fremover:

Bamble Hundeklubb er en hundeklubb tilknyttet NKK, og vi følger de råd og retningslinjer de oppfordrer oss til å følge.

Helsedirektoratet meldte 12. mars klokken 14.00 et forbud mot alle kultur og idretts-arrangementer og all organisert idrettsaktivitet både innendørs og utendørs over hele landet.

NKK sier: «Dette innebærer at alle Norsk Kennel Klubs aktiviteter, uavhengig av antall deltakere, innstilles inntil videre.
Norsk Kennel Klub vil i den krevende situasjonen vi nå står i, ta vår del av ansvaret for å bidra til å redusere smitterisikoen.

Vi følger derfor selv, og oppfordrer våre klubber og forbund med store arrangementer om å følge anbefalingen som nå har kommet fra norske helsemyndigheter.»

Dette betyr dessverre for Bamble Hundeklubb at planlagte kurs, treninger, arrangementer og området vårt samt utstyr vil avlyses/utsettes/være stengt inntil videre.
Området og utstyr ønsker vi ikke at skal bli brukt på grunn av mulighet for at viruset kan overleve over lenger tid på forskjellige materialer, og vi ønsker ikke å bidra til å spre smitte på noen måte.

Vi vet per nå, som resten av Norge og verden, ikke når vi kan starte opp igjen med ting, men håper det ikke blir altfor lenge til og vi gir beskjed på sidene våre når ting endrer seg.

Vi oppfordrer videre våre medlemmer til å følge råd og oppfordringene fra helsemyndighetene, både i hundeklubbsammenheng og ellers!

Hold dere friske, og se på mer hjemmetid med hundene som en mulighet til å finpusse på triks og ferdigheter, kom dere ut i frisk luft i naturen (med trygg avstand til andre) og gi hundene litt ekstra kos ❤️

Mvh. Styret