30.08.21 Barn og hund-kurs

Barn og hund-kurs med Bamble hundeklubb

Kurset går over fire ettermiddager med oppstart 30. august. Hver kurskveld varer i ca 1 time.

Kursets viktigste oppgave er å gjøre barna trygg på hund og lære dem hvordan de skal håndtere både egne og andres hunder. Og barna skal ha det gøy mens de lærer. Vi skal leke masse med hundene våre og vi skal lære sammen med dem.

Kurset vil ta for seg grunnleggende håndtering av hund og hundens kroppsspråk. Barna skal også få lære litt enkel lydighet med hunden og de skal få en liten intro til agility.

Kurset passer for barn i alderen 5-13 år.
Det er viktig at barnet kan håndtere hunden, dersom hunden er stor eller sterk (eller begge deler) kan en voksen hjelpe til.

Hunden som barnet deltar med kan ikke ha utvist aggresjon mot barn eller andre hunder tidligere. Det er mulighet for å låne hund av instruktør.

Instruktør: Jenny Savio
Pris medlem 1000kr
Pris ikke-medlem 1200kr
Maks 10 deltakere (førstemann til mølla)