Lek- og motivasjonskurs

Link til påmelding: https://goo.gl/forms/6yEuiNmlFcwKtzuU2

Lar hunden din seg lett forstyrre av miljøet rundt?
Ønsker du å øke hundens motivasjon for å jobbe?
Vil du at hunden skal være mer engasjert i deg på trening?

Nå kan du lære hvordan du kan vekke gode følelser i hunden så den jobber med glede sammen med deg!

En motivert og engasjert hund er nøkkelen til et godt videre samarbeid uansett om du vil drive med hundesport eller hverdagslydighet.

På dette kurset vil vi jobbe med ulike verktøy for å utvikle god lek og ulike belønninger slik at hunden blir motivert til å jobbe med deg. Jo bedre belønninger du har, jo lettere er det å få en engasjert hund.

Gode belønninger kan hjelpe oss med ulike hverdagsutfordringer, og skape godt fokus og engasjement i samarbeid med fører.

I løpet av kurset vil vi jobbe med å utvikle:
– en god relasjon mellom hund og eier
– gode belønninger og gode belønningsritualer
– hundens motivasjon for samarbeid
– fokus og kontakt
– tåle forstyrrelser og fristelser
– hvordan vi kan ha det gøy på trening!

Om instruktørene:

Katarina S. Bråthen og Siri Aakre har begge erfaring med hvor vanskelig det kan være å motivere hunder til trening. Mellom seg har de jobbet med alt fra forsiktige til selvstendige hunder, og har med seg mange verktøy for hvordan man kan jobbe fram trøkk og engasjement i treningen. Både gjennom å trene egne hunder til ulike hundesporter (agility, rally og smeller), og å holde kurs for andre ekvipasjer, har de erfart viktigheten av knallgode belønninger. De er lidenskapelig opptatt av at hunden skal ønske å jobbe med fører, motivert av gode og positive følelser, og av at både hund og eier skal oppleve mestring i treningen.

Katarina er atferdstrener og autorisert instruktør fra Hundens Utbildningsakademi / Good Dog Center og Siri er autorisert instruktør i Norsk Smellerklubb.

Informasjon
Dato: 05.05.28 – 06.05.18
Tid: 10.00 – 16.00

Maks 10 påmeldte (førstemann til mølla).

Pris:
Medlemmer: 1 600,-.
Øvrige: 1 800,-.

Påmelding er økonomisk bindende.

Link til påmelding: https://goo.gl/forms/6yEuiNmlFcwKtzuU2