Nybegynnerkurs i agility

På kurset vil du og din hund få en innføring av alle hinder, og lære hvordan man på en sikker måte kan lære de inn.
Krever at du har en viss innkalling, og at hunden kan jobbe løs.

Sted: Grasmyr (evt. Riis på slutten om været lar oss flytte)
Datoer: Over 6 torsdager; 6.4 13.4 20.4 27.4 4.5 11.5
Klokken: 18.00 til ca.20.00
Pris: 1100 kr for Bambles medlemmer, 1300kr for ikke medlemmer.
Instruktører: Karen M. Skjelbred dersom det er 5 eller mindre, ekvipasjer, med Gry Grønvold dersom det er 5 eller flere ekvipasjer.
Max 8 ekvipasjer.
Spørsmål kan sendes til agility@bamblehundeklubb.no
Påmelding i skjema under «Billetter tilgjengelig»
OBS: Påmelding er økonomisk bindende

Litt om agility:
Agility betegner en form for hundesport som fokuserer på samspill og samarbeid mellom hund og hundefører i konkurranser, eller som mosjon for hund og eier som foregår i en løype med forskjellige hindre som hunden skal passere i riktig rekkefølge, med færrest mulig feil, på kortest mulig tid. Hundeføreren bidrar aktivt med styringskommandoer hunden må følge for å lykkes.

Om instruktørene:
Karen og Gry har trent opp hunder, og har nå 2 sheltier hver. Gry har Nox som hun konkurrerer med, og Charm som er under opplæring. Karen har Hjalmar som hun konkurrerer med og Lux som er under opplæring. De har vært noen år i agilityverden nå, og er helfrelst begge to. De har derfor flere triks i ermet, og prøver så godt de kan å få treningen til å passe deg som ekvipasje. De fokuserer på at agility skal være gøy, og er for alle!

Vi håper på å se deg på kurs!